onsdag 11 mars 2009

Dålig tajming

-Dålig tajming: att i fel läge säga något eller göra något. Exempelvis att börja blogga i mars, nådens år 2009 istället för att som alla andra hoppa på bloggtrenden -05.

Bloggen ska i huvudsak handla om mina öden och äventyr på börsmarknader värden över, i syfte att få mig att tänka efter extra noga innan jag trycker på KÖÖÖÖÖP - något som tyvärr skett lite för ofta, lite för snabbt, med lite för dålig timing. Tillbakablickar på gamla misslyckade investeringar i form av bikt kommer att blandas med funderingar över mina nuvarnade innehav och framtida köp. Från IT-boomens Switchcore, via kandensiska råvaruaktier till en idag betydligt mer gubbaktig investeringsfilosofi. I takt med att jag får tid att skriva ned, bikta om man så vill, kommer jag att plöja igenom hela min börshistorik. Från första dåliga investeringen till dags dato och hur mycket jag egentligen förlorat på börsen, eller om man så vill, hur långt ifrån icke inflationsjusterat nollresultat jag är. Det blir en del grävande efter gamla avräkningsnotor från det att jag handlade rysslandsfonder sommaren -98 till nutid.

Gammal god bitterhet kommer att blandas med dagsaktuella analyser och funderingar, Huvudsyftet med bloggen är att jag själv ska kunna ha historiken, tankarna och erfarenheterna lätt tillgängliga då jag ofta befinner mig på resande fot. Om någon, mot förmodan, finner bloggen intressant och kanske till och med kan ha nytta av läsningen så är det naturligtvis positivt. Jag kommer dock inte bränna något krut på design eller att bloggen ska bli en upplevelse på annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar