lördag 2 maj 2009

Majhumor!

Lånförmedlarna på Loanland är inte så överdrivet hårda när det gäller låneansökningar och nu tror jag någon form av rekord har slagits.

Användaren Ejna85 vill låna 10.000 kr i sex månader till räntan 20%. Beskrivningen lyder som följer:

Jag behöver låna 60.000 kr för att hjälpa en tjej i Afrika att öppna hennes sparkonto efter hennes far på 10,5 miljoner dollar. Så fort jag betalat dessa pengar får jag tillgång till 10% av dessa pengar. Nu har du chansen att fynda, för jag betalar tillbaka det dubbla bara för att jag behöver dessa pengar så fort! Skynda o fynda

Jag säker som drakarna i SVTs trevliga produktion Draknästet: "Jag avstår."

4 kommentarer:

  1. Det är måste vara ett skämt...det måste bara! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, jo, ett skämt får man hoppas att det är. Fyra personer tar dock chansen, varav en går in med 1000 kr, och hoppas få ta del av dessa 10% av 10.5 miljoner dollar...

    SvaraRadera
  3. Det är troligen inget skämt. Det finns många lättlurade satar där ute.

    SvaraRadera
  4. Oj, jag vet inte vad som är värst. Att stackarn som lagt ut auktionen inte förstår att hon blir lurad eller att ett flertal personer vill låna ut pengar till henne. En lose-lose situation.

    Något jag uppskattar med Loanland är annars att alla deras kunder är så snygga (av bilderna under "Så tycker våra kunder" att döma). Mycket leenden med vita tänder. Jag misstänker stock photos.

    SvaraRadera