onsdag 16 juni 2010

Nya bloggar att följa

Högermarginalens "Läsvärt" har fått sig en översyn och en rad nya bloggar är adderade. Först ut är Rik på aktier, en skön blogg som det svänger om. Bloggaren bor i Oslo och har jobbat ihop en slant som nu ska användas till trading på heltid. Blir spännande att följa i fortsättningen.

Från 0 till 100000 på ett år - klassisk snålblogg med ett trevligt uppnåelig målsättning till skillnad från alla "jag-ska-bli-miljonär"-bloggar som stupar i de flesta fall långt innan de ens är nära målet.

Guld och Silver - jag var lite tveksam att lägga till den här bloggen eftersom den inte tipsar om hur man verkligen handlar billigt silver, något som jag tidigare gjort, utan hellre vill dra referal-pengar via Libert Silver. En och annan intressant artikel om ädelmetaller gör att den kvalar in på min lista.

Zed's dead - hög bloggfrekvens, jag har inte hunnit läsa allt men bloggen ska helt klart in på min läsvärtlista!

Ekonomisk Trygghet - utdelningar och lite "kryddor", ungeför som min investeringsprofil. Ett extra plus i kanten är att bloggaren har den goda smaken att äga Peyto-andelar och därmed avnjuter utdelningar varje månad, bara det motivar en plats på listan.

Destination miljonär - snygg blogg som jag delar ett flertal innehav med: H&M, SCA och NCC.


Åter till bloggläsa... jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar