fredag 7 augusti 2009

Tillbaka från vildmarken

Då var den långa och om än lite fuktiga så sköna semestern slut och jag är åter tillbaka i den grå vardagen. Det är onekligen segt att hasa in på kontoret första måndagen efter semestern och logga in på jobbdatorn (givetvis hade jag glömt password och fick ringa supporten för nollställning...).

Portföljen har tuffat på i fin takt under sommaren med innehavet i H&M som draglok och står i trakterna runt ATH vilket alltid är trevligt. Då huvuddelen av juni månads sparande gick till en "alternativ" investering blev endast ett mindre aktieköp genomfört: 93 Sandvik-aktier till kursen 62kr. Det blir nog inget större köp i augusti då jag har lite ojämnt inflöde av pengar så här efter semestertider, jag får nämligen ingen lön när jag inte jobbar. Läs och häpna, jag måste spara under våren för att klara av månaden efter semester - hur många konsumtionsnarkomaner skulle klara det?

Lite tråkigt är det allt att börsen redan återhämtat sig så mycket, jag hade sett fram emot att under hela 2009 fynda billiga kvalitétsaktier. Tyvärr är det väldigt billigt med pengar just nu, så det är klart att kurserna drivs på uppåt. Planen är fortsatt att handla mer, men jag får nog ta mig en rejäl funderare på om kanske är idé på att delvis avvakta en sättning. Det har trots allt gått lite för fort och jag tror knappast att den ekonomiska krisen är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar